Estonia, nasze polecenia i odkrycia.

Litwa, Łotwa i Estonia, są często wymieniane, jednym tchem, jako cel podróży wakacyjnych. Często też ograniczamy się do odwiedzenia jedynie stolic podczas kilkudniowego rajdu. To wielki błąd! Każdy z tych krajów oferuje wiele, ciekawych miejsc do odwiedzenia.

Pierwszy raz do Estonii wybraliśmy się w sierpniu 2014 roku. Pamiętamy pierwsze chwile po przejechaniu granicy z Łotwą. Powiało egzotyką. Inny język, jak się wtedy nam wydawało, bardzo daleko na północ i tak blisko Rosji. Bardzo pozytywne wrażenie zrobił na nas dworzec kolejowy w Wałku i pomarańczowe pociągi, wtedy świeżo zakupione przez spółkę kolejową Elron. Od tego czasu jesteśmy wielkimi fanami tego kraju i z chęcią tu wracamy.

Trudno powiedzieć, żebyśmy byli ekspertami w dziedzinie atrakcji turystycznych Estonii. Łącznie spędziliśmy tutaj 33 dni, z czego połowa (17 dni) to czas spędzony w stolicy, czyli Tallinie, reszta to pozytywnie rozumiana prowincja z jej większymi miastami - Tartu, Narwą, Parnawą, Kuresaaree czy Viljandi. Podczas wszystkich 5 wyjazdów poruszaliśmy się bez samochodu, przy pomocy komunikacji publicznej. To dobry sposób na poznanie piękna tego kraju, jego kultury i zaobserwowanie prawdziwego życia mieszkańców.

Estonia ma wiele pięknych miejsc do odwiedzenia. Podróżując bez samochodu mogliśmy wykorzystywać w miarę dobrze rozwiniętą sieć transportową, choć za każdym razem wymagało to dokładnego sprawdzania rozkładów różnych przewoźników.  Znalezienie tych informacji wcale nie jest takie łatwe i wymaga pewnych poświęceń i kompromisów na etapie planowania podróży, ale bez konieczności prowadzenia samochodu można skupić się na zwiedzaniu i cieszyć się podróżą.

Na naszym blogu trzymamy się zasady, aby data publikacji posta była zbieżna z datą pierwszej wizyty w danym mieście. Staramy się, na miarę naszych skromnych możliwości na aktualizowanie artykułów o nowe informacje, wówczas przy tytule pojawia się informacja w nawiasie.

Nieco później od bloga założyliśmy nasze miejsce na Fecebooku, czyli Miejsca Warte Odwiedzenia. Od roku 2023 konsekwentnie przebudowujemy nasze artykuły, tak aby zdjęcia znajdowały się na wspomnianym portalu społecznościowym. Wasze reakcje i komentarze, które tam zostawiacie są dla nas dodatkowym motywatorem do pracy.

JAK DOJECHAĆ DO ESTONII? NASZE SPOSOBY!

(ostatnia aktualizacja 2 czerwca 2023)