Projekty uczniowskie

Każdy uczeń gimnazjum musi uczestniczyć w co najmniej jednym projekcie edukacyjnym. Od roku szkolnego 2011/2012 obowiązek ten dotyczy już wszystkich klas gimnazjalnych, ponieważ wszystkie realizują nową podstawę programową. Termin realizacji projektu, zgodnie z treścią rozporządzenia (szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego określa dyrektor gimnazjum w porozumieniu z radą pedagogiczną), jest ustalany w szkole. Przesuwanie udziału w projekcie do III klasy wydaje się jednak mniej korzystne, ponieważ uczniowie, ze względu na przygotowania do egzaminu gimnazjalnego, będą mieli mniej czasu na realizację projektu.



Podróże małe i duże. Czy umiemy przygotować ofertę biura podróży?


To jak dotąd najpopularniejszy temat projektu. W ciągu ostatnich lat realizowany był przez 8 grup projektowych. Uczniowie muszą przygotować propozycje weekendowych wyjazdów w wybrane regiony Polski lub tygodniowego wyjazdu zagranicznego. Głównym zadaniem jest sprawdzenie kosztów dojazdu, cen noclegów, dostępności atrakcji turystycznych w okolicy.


Rok szkolny 2010/2011

  • Grupa w składzie: Kamil Raczycki, Daniel Bigoraj, Kamil Fudziak, Paweł Rokicki 

Rok szkolny 2011/2012 

  • Pierwsza grupa w składzie: Barbara Ignatowicz, Marta Puchtel, Michał Pieniak, Marcin Beuch
  • Druga grupa w składzie: Anita Kaczmarek, Ada Feliniak, Martyna Gil, Honorata Motyl

Rok szkolny 2012/2013 


  • Pierwsza grupa w składzie: Martyna Śnieżek, Katarzyna Korolak, Aleksandra Kitzol, Magdalena Drozd
  • Druga grupa w składzie: Izabela Mróz, Ola Sztenc, Mateusz Bogdał, Mateusz Wąsowicz, Wojciech Wawrzyński, Beata Starzyk


Rok szkolny 2013/2014
  • Grupa w składzie: Marcel Piechocki, Jakub Dąbrowski, Natan Gołąb
Rok szkolny 2014/2015

  • Pierwsza grupa w składzie: Marta Nowak, Patrycja Szczepańska, Weronika Kozij
  • Druga grupa w składzie: Krystian Pacyniak, 


Czy znamy tajemnice Parku Juliusza Słowackiego?

Projekt polega na zebraniu różnorodnych informacji o Parku Słowackiego, który znajduje się w sąsiedztwie naszej szkoły. Dzięki pracy uczniów powstanie charakterystyka historyczno-przyrodnicza tego założenia parkowego. Wariantywnie można wybrać inny park lub kompleks leśny.

Rok szkolny 2013/2014 

  • Grupa w składzie: Marek Sawicki, Mikołaj Szczur, Wojciech Adamczyk




WrOpenUp. Czy jesteśmy otwarci na wielokulturowość?

Był to projekt realizowany w ramach wrocławskiego konkursu WrOpenUp. Polega na przygotowaniu kampanii, której działania prezentowane sa w mediach społecznościowych. Plusem tego projektu jest możliwość wygrania cennych nagród (np. wyjazdu zagranicznego), minusem, konieczność zrealizowania całości w ściśle określonym czasie. 


Rok szkolny 2012/2013

  • Grupa projektowa w składzie: Aleksandra Ciechanowska, Klaudia Sobkowicz i Martyna Bondaryk. Uczestniczki grupy projektowej zajęły pierwsze miejsce w konkursie! Efekty ich pracy można oglądać między innymi na tym blogu

Rok szkolny 2014/2015

  • Działała grupa projektowa "Dzikie Wombaty", pod kierunkiem p. Magdaleny Boberskiej. O szczegółach możecie poczytać na facebookowym profilu.



Geograficzne Koło Filmowe, 
czyli czy umiemy przygotować lekcję geografii?


Projekt polega na przygotowaniu krótkich klipów filmowych, lub całej lekcji w których znajdą się pytania i odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące wybranego tematu lekcji. Jest to bardzo ciekawy pomysł, gdyż wymaga kręcenia klipów filmowych w plenerze we Wrocławiu, a czasem dalszych wyjazdów. Pewną wadą projektu jest konieczność częstych konsultacji z nauczycielem i żmudne prace montażowe.


Rok szkolny 2013/2014
  • Grupa projektowa w składzie: Hanna Chrapusta, Justyna Głuszek, Julianna Wójcik, Aleksandra Kogut przybliżyła nam tajemnice mezozoiku.
Rok szkolny 2014/2015
  • Grupa projektowa w składzie: Anna Niezgoda, Monika Zimoch, Karolina Len, Wiktor Orszulak, Michał Winnowski przybliżyła nam tajemnice Japonii, kraju tysiąca wysp


Co wiemy o konfliktach współczesnego świata?

Projekt polega na przygotowaniu prezentacji o najważniejszych konfliktach współczesnego świata oraz na przeprowadzeniu wśród uczniów naszego gimnazjum ankiety na temat metod rozwiązywania konfliktów i miejsc występowania konfliktów.


Rok szkolny 2013/2014

  • Działała grupa w składzie: Mateusz Miter, Mateusz Kanoza, Norbert Basiński, Filip Wieczorek.


Gra Wrocławska, czyli czy znamy tajemnice naszego miasta?

Projekt polega na przygotowaniu gry planszowej o tajemnicach Wrocławia. Jak dotąd działała tylko jedna grupa projektowa, która ustawiła bardzo wysoko poprzeczkę!

Rok szkolny 2014/2015
  • Grupa w składzie: Magdalena Miszkiewicz, Joanna Wałęsa, Izabela Szulewska, Martyna Chojecka (uczennice Zespołu Szkół Plastycznych), o działaniach grupy można poczytać na blogu  

Jeśli jesteście zainteresowani realizacją geograficznego projektu to 
ZAPRASZAM DO KONTAKTU!
Pamiętajcie jednak, że nie jestem w stanie pilotować wszystkich grup, 
więc kto pierwszy ten lepszy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Comments System

Disqus Shortname