Z wizytą u Warmiaków i Mazurów


W ramach obchodzonego w naszej szkole Tygodnia Chińskiego, w czwartek 2 lutego 2017 roku, w szkole roznosiły się apetyczne zapachy. Na korytarzach pojawiły się kolorowe, starannie przygotowane i bogato wyposażone stoiska. Było to przedsięwzięcie przygotowane specjalnie dla naszych gości z Chin. Dzięki temu, że każda klasa prezentowała inny region kraju, goście mieli mozliwość zobaczyć "Polskę w pigułce" i odwiedzić wszystkie regiony jednocześnie. Co utkwiło mi najbardziej w pamięci? 


Najdłużej zabawiłem na u klasy IId, która wylosowała Warmię i Mazury. Przy stoisku gości witali nasi uczniowie - Kacper i Ola, przebrani w tradycyjne stroje. Na stoisku pojawił się własnoręcznie zbudowany kajak, mogliśmy zarzucić sieci, w które udało się złowić kolorowe ryby i raki. Prezentacja multimedialna i estetyczna kostka przybliżały atrakcje tego regionu, a zza trzcin wyłaniała się tabliczka z opisem słynnego Polaka związanego z Warmią i Mazurami - Mikołaja Kopernika. Zwiedzający stoisko mogli zobaczyć, jak wyglądają tradycyjne mazurskie kibiny. Mogli też spróbować, jak smakuje tradycyjny "kuch". 


Stoisko prezentowało się wprost bajecznie, dlatego z chęcią przysiadłem sobie i zrobiłem małą przerwę w pracach jury. Spróbowałem tez wszystkich specjałów i wysłuchałem z uwagą ciekawych opowieści. 

Komentarze

Popularne posty