Poznań (wycieczka 8)

W dniu 7 czerwca 2008 roku wyruszyliśmy na ostatnią w tym roku szkolnym wycieczkę koła turystycznego do Poznania. Po dłuższej niż zwykle podróży pociągiem pospiesznym dotarliśmy wreszcie do celu. Pogoda dopisywała. Byliśmy parę minut przed jedenastą, więc po zakupie zapasu biletów tramwajowych udaliśmy się w kierunku Starego Miasta i Rynku.

Odbywał się akurat wielki jarmark. Chętnie skorzystaliśmy z okazji, żeby trochę pomyszkować po straganach. Umówiliśmy się pod wieżą ratusza, kilka minut przed godziną 12, żeby zobaczyć słynne poznańskie koziołki. Tłum był duży, ale udało się.

Głównym celem naszej wyprawy było Muzeum Powstania Poznańskiego „Czerwiec 1956”, na zamku cesarskim. Nie jest to zwykłe muzeum. Eksponatów można dotykać, słuchać wielu nagranych przemówień, filmów, wpatrywać się w fotografie. Klimatu dopełniają sale urządzone, tak by oddawać klimat poznańskiej ulicy, mieszkania, urzędu bezpieczeństwa, czy siedziby PZPR. W tym niewielkim muzeum spędziliśmy blisko dwie godziny!

Wychodząc z zamku, powrotem skierowaliśmy się w stronę Starego Miasta, żeby się posilić. Ostatnim punktem naszej wycieczki była wizyta na Ostrowie Tumskim, w poznańskiej archikatedrze, gdzie odwiedziliśmy grób księcia Mieszka I i Bolesława Chrobrego. Po wyjściu z katedry, poszliśmy na łąki nad Wartą, gdzie odpoczywaliśmy w gorących promieniach słońca.

Do Wrocławia wróciliśmy, tym razem pociągiem osobowym późnym wieczorem.