Legnickie Pole (wycieczka 18)

W dniu 19 września 2009 pojechaliśmy z kółkiem turystycznym do Legnickiego Pola. Około godziny 7.30 wyjechaliśmy pociągiem z Dworca Głównego we Wrocławiu. Podróż trwała nieco ponad godzinę. Zapowiadała się ładna pogoda, dlatego wszyscy z wielka ochotą oczekiwali wędrówki. Do grupy gimnazjalistów dołączyła także grupa tegorocznych absolwentów, zasłużonych dla rozwoju koła.

Z dworca w Legnicy poszliśmy na przystanek autobusowy, gdzie pewien starszy pan doradził nam, którą linią najlepiej pojechać. Pan okazał się bardzo ciekawą osobą. Podczas oczekiwania na autobus sporo się dowiedzieliśmy o jego burzliwym życiorysie - o służbie na okręcie podwodnym, o pracy w więzieniu na Kleczkowskiej i innych szczegółach. Ciekawy jegomość.

Autobusem pojechaliśmy na obrzeża miasta, po czym ruszyliśmy w sześciokilometrową pieszą trasę. Szliśmy około półtorej godziny. Widzieliśmy dużo wielkich pól uprawnych (przez jedno nawet przechodziliśmy). Być może, to właśnie to pole, na którym odbyła się wielka bitwa z Tatarami. Ta sama, w której zginął książę Henryk Pobożny.

Zatrzymaliśmy się dopiero przy kościele św. Jadwigi w Legnickim Polu. Weszliśmy na chwilę do środka. Było tam trochę ludzi. W środku było ciemno, światła i świece dość słabo oświetlały całą przestrzeń. Zatrzymaliśmy się na chwilę koło Muzeum Bitwy pod Legnicą. Następnie wracaliśmy pieszo do miasta, jednak koniec trasy pokonaliśmy pociągiem. Pod koniec wycieczki poszliśmy do restauracji na pizzę i do sklepu. O 16.40 wyjechaliśmy z Legnicy i koło godziny 18.00 zadowoleni, chociaż zmęczeni długim marszem wróciliśmy do Wrocławia.