Świdnica i Krzyżowa (wycieczka 12)

W ramach prezentu mikołajkowego, 6 grudnia 2008 roku opiekun naszego koła turystycznego, pan Jan Taczyński zabrał nas do Świdnicy. Wyprawa trwała kilka godzin, ale była tego warta, gdyż oprócz zabytków wspomnianego miasta mieliśmy okazję odwiedzić jeszcze pałac w Krzyżowej i skansen w Jaworzynie Ślaskiej. 


Gdy dojechaliśmy na miejsce pociągiem, poszliśmy do Kościoła Pokoju. Bardzo duże wrażenie wywarł na mnie ten drewniany budynek. Zdesperowani luteranie, pozbawieni własnej świątyni, robili wszystko, aby ja postawić. Wyszło im to naprawdę świetnie. Jedyne co mnie martwi, to to, że budowla jest nietrwała i może nie przetrwać. 


Następnie pojechaliśmy autobusem „podwiejskim”, tak nazwał go jeden z uczestników wycieczki, do Krzyżowej. Zobaczyliśmy zespół pałacowy, który dzisiaj stanowi miejsce dialogu polsko – niemieckiego. Było, zimno, więc szybko udaliśmy się na stację kolejową. 


Pociągiem dotarliśmy do Jaworzyny Śląskiej, gdzie odwiedziliśmy muzeum techniki (skansen kolei). Trzeba przyznać, że to miejsce jest jedyne w swoim rodzaju. Nie miałam, bowiem jeszcze okazji, by wejść na dach pociągu i poczuć się jak James Bond w akcji. Fajna przygoda, a do tego trochę historii.




Stwierdzam, że wycieczka była bardzo udana. Oprócz nowych doznań, jak np. jechanie szynobusem, czy wchodzenie na dach pociągu, poznałam część mojego regionu. Wszystkim polecam takie krajoznawcze wyprawy, bo zawsze można dowiedzieć się czegoś ciekawego. 


Joanna Zaręba, klasa III F

Autorzy fotografii: 
Ania Hasiuk, Asia Smoter, Maksym Berezowski, Jan Taczyński


Jeżeli nie życzą sobie Państwo, aby Państwa zdjęcie lub zdjęcie z państwa wizerunkiem, było zamieszczone w galerii, proszę przesłać informacje na adres email: jan.taczynski@wp.pl. Po otrzymaniu informacji zdjęcie zostanie usunięte.

Komentarze

Popularne posty