Góry Sowie (wycieczka 9)

W dniach 1-2 października 2008 odbył się wyjazd samorządu szkolnego, a ściślej Zarządu i przedstawicieli klas. Taki wyjazd jest tradycją naszej szkoły i ma na celu opracowanie rocznego planu pracy samorządu szkolnego. Łącznie w wyjeździe uczestniczyło 30 osób i trzech opiekunów – p. Agata Gajos, p. Sabina Świtała i opiekun samorządu p. Jan Taczyński.

Spotkaliśmy się w szkole o godzinie ósmej. Czekał już na nas autobus zamówiony przez p. Dyrektor. Po zapakowaniu bagaży i sprawdzeniu listy obecności okazało się, że nie ma dwóch osób. Odczekaliśmy 15 minut. W tym czasie dotarła spóźniona koleżanka z klasy trzeciej, natomiast dalej brakowało pierwszoklasistki. Ne mieliśmy z nią żadnego kontaktu, więc postanowiliśmy pojechać. W kilka minut po odjeździe ze szkoły nasi opiekunowie odebrali rozpaczliwy telefon, że spóźniona pierwszoklasistka jest w szkole i nie wie co dalej. Stanieliśmy na wysokości zadania i postanowiliśmy uratować zagubioną. Dzięki uprzejmości pana kierowcy zatrzymaliśmy się koło Aquaparku, a ekipa ratunkowa w składzie Michał, Tomek i p. Taczyński udała się w stronę przystanku. Ich zadaniem było wyłowienie zagubionej owieczki z pędzących w naszym kierunku tramwajów linii 9 lub 8. Było to trudne, ale w końcu się udało. W pełnym już gronie kontynuowaliśmy podróż. Po dwóch godzinach jazdy dotarliśmy na Przełęcz Sowiogórską. Nie był to ostatni etap, gdyż czekało nas jeszcze 15 minutowe podejście do Schroniska Turystycznego „Orzeł”. Trzeba dodać – bardzo strome podejście. Dostaliśmy czas na rozlokowanie się i rozpakowanie rzeczy.

Jak to się stało, że z wyjazdu jest tylko jedno zdjęcie?
fot. Nikola Biały, 2008

Jeszcze przed obiadem spotkaliśmy się w dużej świetlicy, aby rozpocząć pracę. Pogoda nie była szczególna – wiał silny wiatr, który przepędzał po stokach górskich zwały chmur. Dlatego tym chętnej zabraliśmy się do pracy. P. Taczyński w krótkich słowach wyjaśnił cel naszej wycieczki oraz naszkicował stojące przed nami zadania. Podzieliliśmy się na trzy grupy – organizacyjną, konkursową i legislacyjną. Grupa pierwsza miała się zastanowić i przedstawić propozycje co do stałych imprez, w jakich organizację zaangażowany jest samorząd. Grupa druga miała za zadanie przedstawić pomysły na konkurencje do „Ligi Klas” i tematykę dyskotek. Wreszcie trzecia, najmniejsza grupa opracowała zmiany w regulaminie naszego samorządu. Praca trwała do godziny 17, z przerwą na obiad. Przed kolacją zebraliśmy się ponownie w świetlicy, aby omówić propozycje poszczególnych grup. Wszystkie propozycje zostaną przedstawione w oddzielnym planie pracy a podjęte decyzje zostały zapisane w księdze protokołów.

Wieczorem przygotowaliśmy program artystyczny. Inspirowani przez p. Gajos podzieliliśmy się na cztery grupy, które opracowały parodie znanych teleturniejów – Mam talent, Jak oni śpiewają, Randka w ciemno, Taniec z gwiazdami. Przy zaangażowaniu wszystkich obecnych spędziliśmy bardzo miły i radosny wieczór. Później grzecznie poszliśmy spać.

Drugiego dnia, mieliśmy przewidzianą wycieczkę na szczyt Wielkiej Sowy. Pogoda dopisała. Odbyliśmy mało męczący spacer na szczyt. Mieliśmy okazję wysłuchać informacji p. Taczyńskiego o geologii Gór Sowich. Weszliśmy też na świeżo wyremontowaną wieżę widokową. Na tarasie wiał tak silny wiatr, że trudno było oddychać, a może to piękne widoki zapierały dech w piersiach?

Po obiedzie wróciliśmy do Wrocławia i rozstaliśmy się pod szkołą.

(JT, Marta Panek, klasa IIIB, Marcin Wachowiak, klasa IIIF)