Inni o nas

Wrocław, miasto stu mostów i dwustu krasnali. Małe skrzaty zamieszkujące wrocławskie ulice również emanują otwartością i dobrocią w stosunku do obcokrajowców. Nie wierzycie? Mamy dowody!


Krasnal Pierożnik dzieli się tradycyjnym polskim daniem z innymi.


Krasnale Syzyfiki przepychają głazy spod nóg naszych turystów.

A Krasnal Motocyklista jedzie na spotkanie z naszymi gośćmi!


Jak reagują na taką gościnność przybysze z Niemiec, Kuby i Słowacji?

Na to pytanie odpowie nam książka Judyty Fibiger pod tytułem “Swego nie znacie… Czyli Polska oczami obcokrajowców” została napisana na podstawie opisów osób z innych krajów, którzy przybyli do Polski, przekonali się jacy jesteśmy i chwalą nas!

“Polska zawsze była tolerancyjna dla innych kultur - miała przy tym dar, którego nie posiadały inne kraje - pozbawiona ksenofobii umiała w piękny sposób korzystać z odmiennych kultur, jakie gościła. Czuję, że oto jesteśmy świadkami odrodzenia wielokulturowej Polski” ~Judyta Fibiger

“Sport był zawsze obecny w moim życiu. Kiedyś zaproszono mnie na Mistrzostwa Polski. Gdy okazało się, że mam problem z hamulcami w rowerze, nowo poznani znajomi zajęli się tym i mogłem wystartować. W ten sposób dowiedziałam się, że Polacy są niezwykle uczynni i pomocni. To niespotykana wśród innych narodów cecha.” ~Ulrike, Niemcy- 837 km od domu

“W Polsce założyłem latynoską orkiestrę salsową. Ruben Gonzalez nauczył mnie szacunku do pianina, a Polska nauczyła mnie ogłady. Jestem tu lepszym człowiekiem, bardziej kulturalnym, bardziej tolerncyjnym. Tu bardzo dba się o zasady i dobre wychowanie. To mi się od początku podobało.” ~Rej, Kuba- 9335 km od domu

“Od momentu przyjazdu do Polski wciąż nie znajduję słów, jak wielu inspirujących ludzi mogę tu spotkać. Polacy wydają mi się bardzo utalentowani, kreatywni, ciężko pracujący i posiadający otwarte umysły. Podczas spotkań i rozmów tutaj czuje się jakiś rodzaj pozytywnej energii- ludzie nie narzekają tak bardzo, umieją się cieszyć”~Siska, Słowacja- 533 km od domu…

Miło, nieprawdaż? 

Komentarze

Popularne posty