Pomysł z rady


W poniedziałek udałem się do Szkoły Podstawowej nr 21 im. Mieszka I na wrocławskich Osobowicach, aby rozpocząć 18 rok pracy. Słuchałem pana Dyrektora, ale miałem wrażenie, że to już wszystko słyszałem. Postanowiłem wykorzystać czas spotkania na wykonanie nowej pomocy dydaktycznej z geografii dla klasy 5 lub 7.

Karta pracy składa się z mapy konturowej Polski z naniesionymi ważniejszymi rzekami i większymi miastami. Całość mapy pokryta jest siatką złożoną z przecinających się pionowych i poziomych kresek. Uczniowie będą mieli trzy polecenia.

Pierwsze polecenie polega na wykreśleniu granic krain geograficznych, w oparciu o siatkę i przedstawiony klucz poruszania się, np.: "2W" oznacza przesuń się o dwie kratki na zachód. Jak widzicie konieczna jest znajomość kierunków geograficznych.

Drugie polecenie polega na zakolorowaniu przy pomocy barw hipsometrycznych poszczególnych pasów krajobrazów. Taka praca z kredkami czy flamastrami jest według mnie bardzo relaksująca.

Trzecie polecenie wymaga pracy z mapą w atlasie lub podreczniku. Rowiązujący kartę pracy szukają największych, zaznaczonych miast i podpisują na mapie konturowej. Utrwalamy w ten sposób umiejętność korzystania z atlasu geograficznego.

Jestem bardzo zadowolony ze zrealizowanego pomysłu, dlatego postanowiłem umieścić go na platformie Złoty Nauczyciel. Oczywiście uczniowie i uczennice szkół, w których pracuję otrzymają link do karty pracy za darmo poprzez dziennik elektroniczny.

 LINK DO PUBLIKACJI


Komentarze

Popularne posty