Czym jest wiedza?

W sierpniu, razem z rodziną gościłem w ramach wakacyjnego wyjazdu w Saksonii, a ściślej na Górnych Łużycach. Mieliśmy wewnętrzną umowę, że każdy do grafiku wyjazdu może dołożyć dwie swoje zachcianki. Ja optowałem za wizytą w Kamieńcu Saskim (Kamenz), co wymagało przejazdu z przesiadką w Radebergu.

Na pociąg do Kamieńca Saskiego (Kamenz) trzeba było poczekać około 50 minut. Niewiele myśląc wybrałem się na spacer do centrum miejscowości. Minąłem słynny browar, Teatr Piwny i wchodząc na ulicę Główną (Hauptstraße) spotkałem trzy dziewczyny. Zatrzymały mnie, przedstawiły się, że są z Gimnazjum Humboldta i wyjaśniły, że przeprowadzają projekt uczniowski i proszą mnie o odpowiedź na jedno pytanie:

CZYM JEST WIEDZA?

Oczywiście rozmowa odbywała się po niemiecku i nie udało mi się od razu wymyślić szybkiej i w miarę mądrej odpowiedzi na zadane pytanie. Dopiero po pewnym czasie ułożyłem sobie odpowiedź, że jestem nauczycielem i przekazywanie wiedzy jest moją pracą.

A Wy co byście odpowiedzieli na pytanie radeberskich gimnazjalistek?

Komentarze

Popularne posty