Tajemnice okolic szkoły

Jak informowałem przed paroma dniami, w naszej szkole ruszyła po raz kolejny klasa z innowacją pedagogiczną z języka niemieckiego i geografii. Pierwsza lekcja geografii, nowego dla uczniów przedmiotu odbyła się w czwartek 3 września. Dziś z kolei odbyło się pierwsze wyjście.




Nasza szkoła położona jest na historycznym obszarze Nowego Miasta. Nazwa jest trochę mylna, bo jest to jedna z najstarszych części Wrocławia. Nie powinno dziwić, że w promieniu kilkuset metrów odnaleźć możemy wiele ciekawych miejsc, z których istnienia, czy historii nie zdajemy sobie sprawy. Postanowiłem to zmienić i razem z uczniami odbyłem prawie 2 godzinny spacer po okolicach szkoły. 


Podczas wyjścia uczniowie uzupełniali kartę pracy. Z wysłuchanych opowieści mieli wyłowić pojedyncze, ale kluczowe słowa i umiejscowić je w odpowiedniej kategorii. Uczniowie bardzo szybko zrozumieli o co chodzi w ćwiczeniu, gdyż nie jest im obcy system tagowania stron internetowych. Właśnie stąd zaczerpnąłem pomysł na utrwalającą notatkę z wyjścia. 



W sumie odwiedziliśmy 10 miejsc. Przy każdym przystanku obok mnie znajdowała się inna grupa, która przy pomocy telefonu, nagrywała notatkę głosową. Będzie ona później pomocna przy wykonaniu opisu miejsca.  Mam nadzieję, że uda się zrealizować pomysł, aby przez kolejne tygodnie publikować informacje o odwiedzonych miejscach, a  były to:

1. Dąb Zwycięstwa przy Gimnazjum nr 29 im. Konstytucji 3. Maja,
2. Baszta Niedźwiadka przy ulicy ks. W. Kraińskiego,
3. Plac Nowy Targ,
4. Hala Targowa,
5. Instytut Filologii Polskiej (d. klasztor OO Franciszkanów),
6. wyspa Piasek z kościołem Najświętszej Maryi Panny,
7. Bastion Ceglarski (Wzgórze Polskie),
8. Panorama Racławicka i Pomnik Konstytucji 3. Maja,
9. Park Juliusza Słowackiego i pozostałości pomnika J.W. Knorra,
10. Muzeum Architektury (d. klasztor OO Bernardynów).



Jeżeli nie życzą sobie Państwo, aby Państwa zdjęcie lub zdjęcie z państwa wizerunkiem, było zamieszczone w galerii, proszę przesłać informacje na adres email: jan.taczynski@wp.pl. Po otrzymaniu informacji zdjęcie zostanie usunięte.


Komentarze

Popularne posty