Wrocław moje miasto 2017.1


Towarzystwo Miłośników Wrocławia organizuje co roku konkurs wiedzy o naszym mieście pod tytułem "Wrocław, moje miasto". W tym roku miałem przyjemność udać się na zawody drugiego stopnia z dwiema, drugoklasistkami – Wiktorią i Julią. Do Gimnazjum nr 15 im. Profesorów Lwowskich, gdzie odbywały się zawody drugiego stopnia przybyliśmy dosłownie na ostatnią chwilę. Chcecie wiedzieć jak nam poszło? Klikajcie i czytajcie dalej.


Nie są znane jeszcze wyniki. Poznamy je dopiero w środę 29 marca.

W tym roku organizatorzy podkreślali, że tematyka pytań będzie związana z Odrą. Tak rzeczywiście było. Dziewczyny musiały zmierzyć się z pytaniami, na jakiej wyspie znajduje się Młyn Maria, czy też jak nazywa się bulwar pomiędzy Mostami Grunwaldzkim i Pokoju, od strony Biblioteki Uniwersyteckiej. Jeśli znacie odpowiedzi na te dwa pytania napiszcie w komentarzu!

Podczas gdy dziewczyny rozwiązywały test, ja pilnowałem jedną z grup. Siedziałem w pięknie urządzonej sali poświęconej pamięci lwowskich profesorów, to patronowie szkoły. Przyszła mi do głowy taka myśl, że nie warto się starać. Parę lat temu uczniowie i nauczyciele włożyli tyle pracy w organizację uroczystości nadania imienia i późniejsze budowanie tradycji szkoły. Od marca wszystko jest jasne. Nasz Urząd Miejski likwiduję to gimnazjum i nie przekształci go w ośmioletnią szkołę podstawową. Smutne.

Mam nadzieję, że piszącym dziewczynom z mojego gimnazjum nie udzielił się ten pesymistyczny nastrój i nie zabraknie im determinacji do dalszych zmagań. 





Komentarze

Popularne posty