Żywiec (II wyprawa wakacyjna, cz. 2)

W dniu 30 lipca 2011 roku podczas trzeciego dnia pobytu na wymianie polsko-niemieckiej w Bielsku-Białej udaliśmy się na wycieczkę do Żywca. Jest to mała miejscowość położona w województwie śląskim. Choć niewielka szczyci się wielką historią i ma wiele atrakcji turystycznych.

Ze stacji, ruszyliśmy pieszo w stronę Muzeum Browaru Arcyksiążęcego. O tym, że zbliżamy sie do celu świadczyły wielkie place spedycyjne, po brzegi wypełnione charakterystycznymi, czerwonymi skrzynkami na piwo.  Na miejscu przewodniczka opowiedziała nam jak dawniej robiono piwo, pokazała nam stare urządzenia, które były potrzebne do produkcji tego napoju. W tym muzeum mogliśmy się „przenieść w czasie” do dawnych lat i zobaczyć jak wyglądały kiedyś karczma, piwiarnia z lat 30 XX wieku, czy bary z okresu PRL-u.

Po wycieczce w muzeum udaliśmy się na obiad do pobliskiej restauracji. Tu również mogliśmy zakosztować atmosfery z minionych lat, tym razem z okresu kiedy założono browar, czyli połowy XIX wieku. Portret cesarza Franciszka Józefa, czy zabytkowe kufle tworzyły

Posileni obiadem pojechaliśmy miejskim autobusem na rynek, gdzie mieliśmy czas wolny. Chwilkę pochodziliśmy po głównym pllacu miasta, gdzie akurat rozlokował sie jarmark związany 48 Tygodniem Kultury Beskidzkiej. Oglądaliśmy góralskie rękodzieło i kosztowaliśmy regionalnych specjałów. W drodze powrotnej na stację kolejową zwiedziliśmy ważniejsze zabytki miasta – konkatedrę z kaplicą rodową Habsburgów, Stary i Nowy Zamek, czy park zamkowy.

Przechodząc przez most na Sole byliśmy świadkami niecodziennego wydarzenia. Czwórka chłopaków na materacu płynęła w kierunku stopnia wodnego, z którego spadała w dół. Nasi niemieccy przyjaciele byli trochę zdziwieni taką formą rozrywki, ale dobrze się bawili i kibicowali pływakom.

Po tym niecodziennym akcencie udaliśmy się na pociąg powrotny do Bielska- Białej. Gdy wróciliśmy czekała na nas kolacja, po której udaliśmy się na różne gry i zabawy. Dzień zaliczam do bardzo udanych!