Nie mów do mnie misu!


Dzisiaj, razem z młodzieżą z klasy IID, miałem okazję być we wrocławskim ogrodzie zoologicznym. Tym razem, głównym celem naszej eskapady były zwierzęta drapieżne Europy. Jeżeli jesteście ciekawi, o co chodzi z tytułem posta, to koniecznie klikajcie i czytajcie dalej!


Szykując się do zajęć zajrzałem na polską stronę Światowego Funduszu na rzecz Przyrody (WWF). Znalazłem tutaj wiele materiałów, o ochronie polskich drapieżników, takich jak wilk, ryś, żbik, niedźwiedź brunatny. Podejmowane działania są bardzo różnorodne, od działań na rzecz zmiany prawa, poprzez dbałość o dostęp do pożywienia, czy stworzenie korytarzy migracyjnych, po akcje promocyjne w mediach społecznościowych.

Jedna z akcji promocyjnych, dotyczy niedźwiedzia brunatnego. Większość z nas uważa go za słodkiego, miłego misia, którego na przykład trzeba nakarmić podczas górskiej wędrówki. Od naszego zachowania na szlaku zależy przyszłość tego gatunku w naszym kraju. Aby przypomnieć o tym turystom wybierającym się na górskie szlaki, znani i lubiani Polacy zaangażowali się w akcję edukacyjną „Nie mów do mnie misiu”. 

Również i my dołączyliśmy do akcji! Jak Wam się podoba nasze zdjęcie? Co wskazujemy? Tak, tak tam pod drzewem wylegują się dwa kudłate niedźwiedzie!

Komentarze

Popularne posty