Ojców, Lanckorona, Wadowice, Oświęcim (wycieczka 7)

W dniach 19 - 21 maja 2008 roku nasza klasa (II F) uczestniczyła w wycieczce razem z klasami IIB i IID i nauczycielami opiekunami p. Cichos, p. Kalisz-Walerowicz, p. Żuberek i naszym współwychowawcą p. Taczyńskim.

Pierwszym celem naszej wyprawy był Ojcowski Park Narodowy, ze słynnym Zamkiem na Pieskowej Skale i Maczugą Herkulesa. Droga na miejsce szybko minęła, ale niestety musieliśmy ograniczyć nasze plany ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe - padający, ulewny deszcz. Na wieczór zajechaliśmy do Lanckorony, niewielkiej miejscowości w Beskidzie Makowskim o wyjątkowej drewnianej zabudowie, gdzie przez kolejne dwie noce spaliśmy.

Drugiego dnia pogoda, wcale nie była lepsza. Nie zważając jednak na tę niedogodność odziani w kurtki przeciwdeszczowe i parasole ruszyliśmy w drogę. Busem przejechaliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej, a dalej Pociągiem Papieskim do Wadowic. Mieliśmy okazję przejść śladami Jana Pawła II i cofnąć się w okres XX międzywojennego, za sprawą ciekawej wystawy w Muzeum Miejskim. Do Lanckorony wróciliśmy późnym popołudniem, po drodze wstąpiliśmy jeszcze do sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej. Ostatni wieczór spędziliśmy na dyskotece, która jak to zwykle bywa została przerwana przez nauczycieli dużo za wcześnie!

Ostatniego dnia wycieczki czekała nas wizyta w byłym obozie koncentracyjnym „Auschwitz-Birkenau”. Obóz również zwiedzaliśmy w strugach deszczu. Przemierzając błotniste obozowe drogi zastanawialiśmy się czy istnieją granice okrucieństwa, które człowiek może przekroczyć człowiek. Niestety, w drodze do Oświęcimia nie udało nam się wjechać kolejką na Górę Żar, gdzie mieści się centrum polskiego szybownictwa. Góra tonęła we mgle, więc zobaczyliśmy tylko zaporę wodną na Sole.

Powrót do Wrocławia minął również bez problemu - nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na kolejna wycieczkę!